STV Live
Srijeda, 23. travanj 2025.
22°C
"Izaberi posao koji voliš, i nećeš morati raditi ni dana u životu" -Konfucije

Osječko-baranjska

ZLATKO AHIĆ: ''Osijek je nisko postavio ljestvicu, drugi su gradovi napravili puno više!''

Kandidati za osječkog gradonačelnika i zamjenika Zlatko Ahić i Željko Požega, čiju kandidaturu podupiru DOMiNO, Most, Hrvatski suverenisti i Blok umirovljenici zajedno, na još jednoj konferenciji za novinare pet do 12 upozorili su na problem prometa u gradu i kolaps s parkiranjem. Kao glavne uzroke naveli su pogrešne poteze aktualne gradske vlasti i neispunjena obećanja te izašli sa svojim prijedlozima.

Osječka rupa jedan je od najzornijih primjera prometnog i parkirališnog kolapsa u gradu, ali jednako tako, kaže Zlatko Ahić, mogli smo se susresti i na križanju Vukovarske i Trpimirove ulice gdje je, kako tvrdi, prema obećanjima sadašnjeg gradonačelnika, trebao biti završen kružni tok, koji bi ubrzao promet i spriječio svakodnevne gužve.

- Nažalost to je još jedno od obećanja, koje nije završeno, i ja na to stalno želim upozoravati i javnost i naše građane. Jedna od stvari koja je ipak ispunjena je podvožnjak na Čepinskoj cesti, iako je ostavština one prethodne vlasti, ali je podvožnjak barem gotov. Problem je što se oko tog podvožnjaka pravila euforija, kao da je ne znam što napravljeno, a ono što se možemo pitati – koji je onda to standard i ljestvica očekivanja ove vlasti, kaže kandidat za gradonačelnika Osijeka Zlatko Ahić.

Jer, drugi su gradovi u međuvremenu napravili daleko više - vijadukte, tunele i brze četverotračne ceste, dodao je Ahić.

To nije zato što su oni bogati, nego zato što su imali plan, odlučnost da taj plan provedu i imali su naravno pomoć države, i zato mi moramo početi primjenjivati istu metodologiju kao što primjenjuju ostali gradovi, jer mi tražimo samo ono što ti gradovi već imaju. Nažalost, Osijek je u tom segmentu zaista imao nisku ljestvicu, i vrijeme je da se ta niska ljestvica podigne na jedan viši nivo, kaže Ahić.

Upozorio je Ahić i na problem razvoja željezničkog prometa u koji je Vlada bombastično najavila ulaganja od gotovo 5 i pol milijardi eura do 2030. godine, a prema odgovoru iz HŽ-a do 2028. predviđena su ulaganja od tek 15,8 milijuna, što je, kaže, tek 0,29 posto od ukupnog plana.

Kada postane gradonačelnik Osijeka jedan od prvih prioriteta bit će mu, najavljuje, pokretanje realizacije Master plana prometnog razvoja Osijeka i Osječko-baranjske županije.

Tu je i kolega Čabaj, koji je već dio tih inicijativa prenio u saborske rasprave, a ja se nadam kada postane župan da ćemo mi onda moći zaista tiskati ovo što Osijek treba i što zaslužuje, jer vrijeme neispunjenih obećanja i pasivnosti je prošlo, i zato je moj moto Rješenja, a ne obećanja, kaže Ahić.

Za rješenje prometnog kolapsa u gradu kandidat za zamjenika osječkog gradonačelnika ispred koalicije stranaka Dom i nacionalno okupljanje, Most, Hrvatski suverenisti i BUZ Željko Požega predlaže privremeno uvođenje besplatnog javnog prijevoza i hitno projektiranje i izgradnju javnih podzemnih garaža u svakoj gradskoj četvrti.

Slušamo sad i neke teze da gradski proračun nije oštećen svaki mjesec s tim što se ne uplaćuje parking. Čak čujemo teze da su građani Osijeka vlasnici gradskog proračuna, naravno što je točno, i da je taj novac koji su trebali platiti za parking, zapravo ostao kod njih, i na taj način gradski proračun nije oštećen. Što reći na tu jednu promašenu logiku. Po toj logici onda bi sve usluge trebale biti besplatne, kaže kandidat za zamjenika gradonačelnika Osijeka Željko Požega.

Ukazujemo na probleme, ali i nudimo rješenja, a ne obećanja, poručuju iz ove koalicije.